Strona 1 z 1

Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

: 05 mar 2007, 18:04
autor: robkozg
Mam pewne zmartwienie. Otoz przez 4 miesiace regularnego brania Pentasy 1gr w czopkach przerwalem leczenie na miesiac ze wzgledow finansowych. Wszystko bylo ok, lekarka stwierdzila remisje a ja czulem sie znakomicie. Pod koniec miesiaca zaczelo sie jednak krwawienie i bole zoladka, sluz i na poczatku woda wymieszana z kalem i krwia. Przestarszylem sie i odrazu polecialem po recepte, pieniadz pozyczylem i biore teraz 3 noc. Za pierwszym razem podzialalo po pierwszej dawce, ale teraz mam nadal bole, sluz i trudnosci z zalatwianiem a dzis bylo do tego troche krwi. Martwi mnie rowniez to, iz barwa tego wszystkiego jest czarna, nigdy jeszcze tak nie mialem. Czy wszystko wroci do normy? Zaczynam sie martwic ze choroba posunela sie naprzod i bede musial zmienic leki. A juz bylo tak dobrze bralem co dwa dni 1 czopek :cry: :cry: :cry: Prosze o pomoc!!!

Re: Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

: 05 mar 2007, 18:11
autor: -Ania-
z tego, co mi lekarka mówiła czarne zabarwienie stolca świadczyć może
o krwawieniu z górnego odcinka przewodu pokarmowego (np. żołądek).
W celu zbadania problemu przeważnie robi się gastroskopię.
Może to być też efekt brania żelaza, ale o tym nic nie piszesz.

Przy czarnych stolcach lekarze mnie zwiększali dawkę leku osłonowego. Nie wiem, czy coś bierzesz. Mnie zwykły ranigast już dawno nie pomaga, biorę lansulek 3x1 (jest tańszy od lanzula).

Takie objawy mogą świadczyć o zaostrzeniu choroby,
może to być też bunt organizmu po zmiejszaniu leku.
Myśle też, że lepszym lekiem na zaostrzenie są sterydy - encorton jest tez tańszy niż pentasa.

Sugeruje wizytę u lekarza, badani krwi etc.
Może to też chwilowe "załamanie organizmu" - może wiekszy stress?

trzymaj się!

ania

Re: Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

: 05 mar 2007, 20:27
autor: Mamcia
Do lekarza marsz. Nie wiem gdzie się leczysz i na jakiej podstawie postawiono diagnozę. mam do oddania parę sztyk salofalu 500 mg i 30 colitanu 350 (ważny do kwietnia).
mamcia

Re: Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

: 06 mar 2007, 21:00
autor: robkozg
Minely 4 dni...sprawa wyglada nastepujaco...stolec jest rzadki i czarny a na papierze nadal jest czarno. Czekam az pentasa podziala. Nie sadze zeby w przeciagu miesiaca choroba rozwinela sie na cale jelito, a czarny kolor pojawil sie dopiero po zarzyciu pentasy...czy ktos mial podobny przypadek? Prosze napiszcie!

Re: Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

: 06 mar 2007, 21:14
autor: Mamcia
Zarzycie?? Czy bierzesz penatsę doustnie, czy wręcz przeciwnie? Trzeba zrobić badania kału pod kątem krwi utajonej. Piszę o tym dziś już chyba trzeci raz.
Z badaniami i pojściem do lekarza nie wolno czekać.
mamcia

Re: Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

: 07 mar 2007, 11:55
autor: agapb
U mnie po pierwszym czopku nic, ale po kolejnym jakby fusy czarne, ale potem przeszło. Tak jakby ta Penza ścięła tą świeżą krew, no i wizyt kibelkowych mniej było, więc tłumaczyłam sobie że dłuzęj w organiżmie przebywało i kolor własnie czarny jak przy krwawieniu z górnego odcinka, kiedy ta krew dłuzej wychodzi z organizmu. Za to wczoraj , a raczej dziś rano znowu niespodzianka, po ponad 4 godzinach ponad pół czopka wyleciało nierozpuszczonego.

Re: Czarny stolec po przerwie w braniu Pentasy

: 07 mar 2007, 15:48
autor: robkozg
Po jakim czasie Pani przeszedl czarny stolec? U mnie jeszcze dzis jest, ale juz mam mniej wyproznien...poczekam jeszcze tydzien zanim pojde do lekarza. A ja Pentase biore na lubrykant z sex shopu i zawsze tak daleko wejdzie ze sie calutka rozpusci pieknie :wink: