pentasa - skutki uboczne

preparat jest wskazany w leczeniu wrzodziejącego zapalenia odbytnicy.

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

Zablokowany
dziobak
Debiutant ✽
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2006, 12:42
Choroba: nie ustalono

pentasa - skutki uboczne

Post autor: dziobak » 13 sty 2006, 10:41

Witam

czy ktoś odczuwa jakieś skutki uboczne stosując ten lek? Jeśli tak to jakie?

pozdrawiam

Ata
Debiutant ✽
Posty: 31
Rejestracja: 06 wrz 2005, 07:07
Choroba: nie ustalono
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Re: pentasa - skutki uboczne

Post autor: Ata » 13 sty 2006, 11:05

Cześć bore pentase od jesieni 3x2 czasami mniej.Skutki uboczne u mnie to silny bol żoładka kt juz lekarz jakoś mi pomogl uregolowac.Czasmi tez czuje przyspieszone bicie serca ale to występue tez przy stanie zapalnym wiec nie musi to byc zwiazane ze tymi lekami. Generalnie znosze ja dobrze gorzej moja kieszen Ata

Awatar użytkownika
mako
Debiutant ✽
Posty: 47
Rejestracja: 26 cze 2005, 17:00
Choroba: CU
Lokalizacja: Gdynia/Wrocław

.

Post autor: mako » 20 sty 2006, 18:37

nie wiem, czy to akurat od pentasy (raczej nie), ale juz 2gi raz w ciagu 5 m-cy mam zapelenie teczowki. poza tym reszta organow ok (szkoda, ze pentasa jest droga i nie dziala na mnie tak jakby sobie tego zyczyl).
fell deeds awake
now for wrath
now for ruin
...and a red dawn!

Mutti
Początkujący ✽✽
Posty: 257
Rejestracja: 25 paź 2005, 18:33
Choroba: CD u rodzica
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: pentasa - skutki uboczne

Post autor: Mutti » 20 sty 2006, 22:44

Moje dziecko, od roku na Pentasie, również narzeka na pogorszenie się wzroku ( jest krótkowidzem) i to znaczące, ponad pół dioptrii. Tylko czy to skutek sterydów czy pentasy ?

Awatar użytkownika
mako
Debiutant ✽
Posty: 47
Rejestracja: 26 cze 2005, 17:00
Choroba: CU
Lokalizacja: Gdynia/Wrocław

.

Post autor: mako » 22 sty 2006, 00:41

Mutti pisze:Moje dziecko, od roku na Pentasie, również narzeka na pogorszenie się wzroku ( jest krótkowidzem) i to znaczące, ponad pół dioptrii. Tylko czy to skutek sterydów czy pentasy ?
Nie jestem ekspertem, ale sadze, ze w przypadku dzieci to chociazby samo dorastanie moze byc czynnikiem wplywajacym na jakosc wzroku. Ja sam nosze okulary o tych samej sile, niezmiennie od ponad 15lat! Malo tego...niedawno badano mi wzrok i stwierdzono, ze nosze ciut, ciut za mocne okulary (czyzby wada sie cofala?). pozdrawiam.
fell deeds awake
now for wrath
now for ruin
...and a red dawn!

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: pentasa - skutki uboczne

Post autor: ranka » 22 sty 2006, 01:27

Moze byc po sterydach ale rowniez moze byc po prostu pogorszenie wzroku.po sterydach moze dojsc do zacmy lub jaskry
Obrazek

Mutti
Początkujący ✽✽
Posty: 257
Rejestracja: 25 paź 2005, 18:33
Choroba: CD u rodzica
Lokalizacja: okolice Krakowa

Re: pentasa - skutki uboczne

Post autor: Mutti » 22 sty 2006, 16:23

Mam nadzieję, że moje dziecko tego o jaskrze nie przeczyta, bo na szczęście niechętnie zagląda na forum a i tak jest ciężko przerażone samą chorobą. Myślę, że to pogorszenie wzroku ma niestety ścisły związek ze sterydami bo następowało bardzo szybko ( od października do marca ostrość wzroku zmniejszyła sie wybitnie, różnica 0,75 dioptrii). Był to najaktywniejszy okres choroby ale i teraz twierdzi, że nadal są problemy z widzeniem. Na dodatek samo próbuje eksperymentować ze sterydami, nie zażywając ich nawet po kilka dni. Teraz czuje się lepiej, nie wiem czy to można nazwać remisją ( od dwóch miesięcy nie robilo badań bo okres kolokwiów, egzaminów...itp) ale nie jest najgorzej. Na wizytę u lekarza też nie ma czasu i chyba ochoty ( z trudem trawi kontakt z lekarzem prowadzącym ). Więc muszę jakoś podstępnie zmusić je do wizyty u okulisty....

Awatar użytkownika
ranka
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3958
Rejestracja: 18 gru 2005, 17:53
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3 city
Kontakt:

Re: pentasa - skutki uboczne

Post autor: ranka » 22 sty 2006, 18:07

Moze byc rowniez tak ze po prostu wzrok sie pogarsza na skutek uczenia sie czyli czytania olbrzymich ilosci ksiazek jak ma to miejsce wlasnie na studiach. ja zaobserwowalam to na duzej ilosci studentow:/popzdrawiam
Obrazek

beateczka
Początkujący ✽✽
Posty: 116
Rejestracja: 24 maja 2006, 15:01
Choroba: CU
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: pentasa - skutki uboczne

Post autor: beateczka » 01 lip 2006, 21:38

a czy ktoś miał problemy z nerkami??? Ja pentasę biorę od miesiąca ogólnie wszystko OK tylko włosy wypadają - mam już cztery pióra w siedmiu rzędach - i ten skąpomocz. Nieraz budziłam się nocą a teraz nawet rano nie mam takiej potrzeby.

Awatar użytkownika
tom-as
Ekspert ✿✿
Posty: 6438
Rejestracja: 22 lut 2006, 14:49
Choroba: CD
województwo: śląskie
Lokalizacja: Oberschlesien / Las

Re: pentasa - skutki uboczne

Post autor: tom-as » 01 lip 2006, 23:20

beateczka pisze:włosy wypadają - mam już cztery pióra w siedmiu rzędach - i ten skąpomocz
ja biore pentase już... ho, ho... a moze i dluzej. nerki chyba są w miarę ok. problem z wypadaniem włosow pojawil sie po operacji - pomogl kwas foliowy. A na problemy z moczem moze sprobuj w minimalnej dawce spironol. oczywiscie najpierw skontaktuj sie z lekarzem.

Melpomene
Debiutant ✽
Posty: 18
Rejestracja: 07 kwie 2006, 21:21
Choroba: CD
Lokalizacja: Warszawa

Re: pentasa - skutki uboczne

Post autor: Melpomene » 02 lip 2006, 10:17

Ja biorę Pentase już od sześciu lat i muszę stwierdzić, że o ile na wiele leków dziwnie reaguję to po Pentasie nie zauważyłam kompletnie żadnych skutków ubocznych, a na moje szczęście naprawdę mi pomaga :roll:

beateczka
Początkujący ✽✽
Posty: 116
Rejestracja: 24 maja 2006, 15:01
Choroba: CU
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: pentasa - skutki uboczne

Post autor: beateczka » 02 lip 2006, 13:08

Trochę się zmartwiłam bo dostałam informacje o usunięciu mojego posta gdyż został zdublowany ??? - wchodzę na forum a tu... niee jednak jest
wracając do sprawy też się cieszyłam, że mam pentasę bo choć droga to prawie wcale skutków ubocznych. Na forum też nie znalazłam ani jednej wypowiedzi odnośnie nerek i pentasy więc się zapytałam czy przypadkiem - wniosek szukać przyczyn gdzieś indziej i niestety kolejna wizyta u lekarza.

Awatar użytkownika
funia
Aktywny ✽✽✽
Posty: 521
Rejestracja: 25 sty 2006, 11:30
Choroba: CD
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: pentasa - skutki uboczne

Post autor: funia » 02 lip 2006, 19:09

mi wlosy wypadaly bardzo po operacj
bralam kwas foliowy, witaminy dla kobiet w ciazy, skrzypo polny w tabletkach oraz wcieralam we wlosy rozne preparaty
po pol roku od operacji wszystko wrocilo donormy, wlosy przestaly wypadac i odrosly te, ktore wypadly

sebaaa19

Re: pentasa - skutki uboczne

Post autor: sebaaa19 » 03 lip 2006, 10:58

hej witam!
ja biore pentase od 6 lat a od 1,5-2 lat w dawce 4x2, nie wiem co przemawialo za taka iloscia ale coz :wink: w kazdym razie u mnie po pentasie nic sie szczegolnego nie dzialo(no tyle ze jak juz wspomniala Ata bardzo cierpi na tym moja kieszen) :smutny:
co innego sterydy, te to potrafia przejechac sie po organizmie :lol: i to zdrowo
pozdro

Adam

Re: pentasa - skutki uboczne

Post autor: Adam » 04 lip 2006, 18:12

Odstaw to za 2 tyg sie przekonasz ze dziala ;] ja bralem z 4 lata pentase, powiedz czemu nie zapytasz lekarza tylko osoby, ktore moga ci powiedziec wszystko?

Zablokowany

Wróć do „Pentasa”