AZATHIOPRINE

Azatiopryna (łac. Azathioprinum) – organiczny związek chemiczny, antymetabolit, lek o silnym działaniu immunosupresyjnym i cytotoksycznym.
Nazwa handlowa IMURAN

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Qger
Początkujący ✽✽
Posty: 90
Rejestracja: 24 mar 2012, 15:42
Choroba: CU
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Qger » 04 kwie 2012, 07:30

Dziś jest 3 dzień jak biorę Imuran i po drugiej dawce 50mg zacząłem odczuwać ból stawów nóg, dodatkowo mam problem ze snem 2 noce i przespane po 5h. Z tego co czytałem skutki uboczne można zaobserwować najwcześniej po miesiącu a mnie już meczą. Od około 3tyg biorę Encorton początkowo w dawce 60mg/dobę a od dzis zgodnie z zaleceniem lekarza 40mg/dobę i jedyny problem jaki miałem to opuchlizna nóg która zeszła po podaniu leków moczopędnych. I tak się zastanawiam czy Imuran mógł tak szybko dać o sobie znać? :|
Ból jest tymczasowy, duma jest wieczna...

Awatar użytkownika
Qger
Początkujący ✽✽
Posty: 90
Rejestracja: 24 mar 2012, 15:42
Choroba: CU
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Qger » 04 kwie 2012, 08:08

Z tym że Encorton tak jak pisałem biorę od około 3tyg. i normalnie przesypiałem 8-9h.
Poobserwuje jeszcze co się będzie działo.
Ból jest tymczasowy, duma jest wieczna...

Natalka
Weteran ✿
Posty: 4895
Rejestracja: 19 kwie 2007, 13:54
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Natalka » 04 kwie 2012, 19:21

Qger, zajrzyj też do tego tematu viewtopic.php?t=12377
Qger pisze:Z tego co czytałem skutki uboczne można zaobserwować najwcześniej po miesiącu
Imuran zaczyna działać z opóźnieniem, ale działania niepożądane mogą wystąpić wcześniej.
Nie istnieją żadne określone potrawy, które zasadniczo wpływają na ciężkość przebiegu lub na rodzaj nawrotu choroby u wszystkich pacjentów.
poradnik żywieniowy Falka

Awatar użytkownika
Qger
Początkujący ✽✽
Posty: 90
Rejestracja: 24 mar 2012, 15:42
Choroba: CU
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Qger » 04 kwie 2012, 20:08

No i chyba zacząłem odczuwać niepożądane działanie Imuranu :|
ciekawe co wyjdzie w morfologii.
Ból jest tymczasowy, duma jest wieczna...

Rudi
Początkujący ✽✽
Posty: 122
Rejestracja: 19 maja 2006, 13:17
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Chodzież

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Rudi » 05 kwie 2012, 02:16

Na spokojnie z tym Imuranem. To kwestia kilku tygodni zanim zacznie działać. W moim przypadku na skuteczne działanie trzeba było czekać pół roku. Masz duże dawki Encortonu - możliwe, że dlatego. Miałem także problemy ze sterydami - częste zawroty głowy i inne takie. Do tego doszły problemy z wątrobą. Jestem 7 lat na Imuranie i problemów nie ma. Powodzenia!

Awatar użytkownika
Qger
Początkujący ✽✽
Posty: 90
Rejestracja: 24 mar 2012, 15:42
Choroba: CU
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Qger » 05 kwie 2012, 08:41

Sam nie wiem co myśleć, obstawiałem Imuran bo po jego zażyciu zaczęły się problemy a jest coraz gorzej dzisiaj po 3 obudził mnie silny ból stawów nóg do tego stopnia ze zwijałem się z bólu :/ teraz mnie nie boli wiec zaraz będę startował do lekarze ogólnego po skierowanie na izbę przyjęć może tam coś poradzą bo na gastrologa u mnie w mieście nie mam co liczyć, nie potrafił poradzić sobie z obrzękiem nóg po Encortonie i wysłał do szpitala do Lublina bo jak powiedział " nie za bardzo wiem dlaczego tak się dzieje...."
Ból jest tymczasowy, duma jest wieczna...

Awatar użytkownika
malapkasia
Znawca ❃❃
Posty: 2859
Rejestracja: 24 maja 2010, 11:31
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin/Bełżyce/Łuszczów

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: malapkasia » 05 kwie 2012, 10:06

bole stawow masz na bank po sterydzie... ja tez tak mialam.. nie martw sie nie musza Cie bolec az odstawisz.. ja mam tak ze bol stawow albo sie pojawi albo nie, jak sie pojawi to na 1 noc,, albo na tydz... albo co druga noc.. nie ma reguly.... tak samo z innymi skutkami ubocznymi... nie wiem czy jest warto leciec do lekarza, wstrzymaj sie pare dni... i zobacz co się bedzie działo ;)
twardy badz :mrgreen:
"Aby być szczęśliwym z mężczyzną, trzeba go bardzo dobrze rozumieć i trochę kochać. Aby być szczęśliwym z kobietą, trzeba ją bardzo kochać i w ogóle nie próbować zrozumieć"
imuran, entocort 3mg, novothyral

Awatar użytkownika
Qger
Początkujący ✽✽
Posty: 90
Rejestracja: 24 mar 2012, 15:42
Choroba: CU
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Qger » 05 kwie 2012, 11:09

chyba jednak będę musiał wytrzymać bo nawet nie jestem w stanie wyjść sam w z odmu..
Ból jest tymczasowy, duma jest wieczna...

Awatar użytkownika
Qger
Początkujący ✽✽
Posty: 90
Rejestracja: 24 mar 2012, 15:42
Choroba: CU
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Qger » 07 kwie 2012, 07:58

Mam tak samo, rano/nad ranem jest tragedia, ból jest nie do wytrzymania.
Ja potas przyjmuje w postaci leku Kaldyum 2x1 od ponad tyg.
Ból jest tymczasowy, duma jest wieczna...

Awatar użytkownika
Qger
Początkujący ✽✽
Posty: 90
Rejestracja: 24 mar 2012, 15:42
Choroba: CU
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Qger » 07 kwie 2012, 18:39

[cytat usunięty na prośbę użytkownika]

Dzięki za miłe słowa;) też mam taka nadzieje że wraz ze zmniejszaniem dawki skutki uboczne będą mniej odczuwalne. Pozdro

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Mamcia » 07 kwie 2012, 19:47

A czy zbyt gwałtownie nie zmniejszyłeś dawki sterydów? Bóle stawów często pojawiają się przy zmniejszaniu dawki, , ale rzadko występują też po azatioprynie.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
Qger
Początkujący ✽✽
Posty: 90
Rejestracja: 24 mar 2012, 15:42
Choroba: CU
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Qger » 07 kwie 2012, 20:10

początkowa dawka to 60mg/dobę i brałem ją jakieś 3tyg. następnie została zmniejszona do 50mg/dobę w szpitalu pod nadzorem lekarza a od 4 kwietnia biorę 40mg/dobę, od 11 kwietnia mam zejść do 35/mg i tak co tydzień zmniejszać co 5mg aż dojdę do 20mg/dobę i mam się stawić do gastrologa. Nie orientuję się za bardzo czy jest to jakieś drastyczne schodzenie z dawki leku :>
Ból jest tymczasowy, duma jest wieczna...

Mamcia
Specjalista od Spraw medycznych
Posty: 10316
Rejestracja: 04 mar 2004, 16:08
Choroba: CD u dziecka
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Mamcia » 09 kwie 2012, 19:55

Każdy reaguje inaczej i szybkie zejście o 20 może, ale ni musi mieć takie takie skutki.
Przyłacz się do Towarzystwa J-elita. Działamy dla waszego dobra, ale bez Waszej pomocy niewiele zrobimy.

Awatar użytkownika
kasia38
Doświadczony ❃
Posty: 1053
Rejestracja: 16 lut 2008, 18:49
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: kasia38 » 09 kwie 2012, 20:00

wiele razy brałam sterydy i nigdy nie miałam takich objawów o jakich piszecie
Seronegatywne zapalenie stawów, Ch L-C , stan po Helikolektomi prawostronnej, Centalna Retinopatia Surowicza, zmiany w kręgosłupie lędźwiowym (naczyniak?), 2 x przebyta zakrzepica, guzki w tarczycy, torbiel endometrialny na jajniku, jersinioza.
Biorę: Azotioprynę 100 mg ,Salofalk 500 mg 3x2, Calperos 1000, Alfadiol, Contrsahist, Alvesco, Alergodil, Magnez

Martti
Debiutant ✽
Posty: 11
Rejestracja: 10 kwie 2012, 11:41
Choroba: CD
województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: AZATHIOPRINE

Post autor: Martti » 11 kwie 2012, 16:27

Brałam kilka razy encorton i niestety ale bardzo źle się po nim czułam. Psychicznie i fizycznie. Problemy ze snem, problemy ze wzrokiem, księżycowa twarz, tycie, bóle głowy itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Azatiopryna”