Imuran

Azatiopryna (łac. Azathioprinum) – organiczny związek chemiczny, antymetabolit, lek o silnym działaniu immunosupresyjnym i cytotoksycznym.
Nazwa handlowa IMURAN

Moderatorzy: Anette28, Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maggie0278
Mistrzunio ❃❃❃
Posty: 3162
Rejestracja: 17 lut 2008, 21:26
Choroba: CU u rodzica
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: obywatel świata
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: maggie0278 » 29 sie 2011, 00:48

U moje Klaudii kilka razy zdarzała się silna leukopenia od imuranu.
Aktualnie ma zmniejszoną dawkę Imuranu ze względu na zawyżony poziom 6-thioguaniny i dostaje 25mg + 25mg. Lekarze też nie chcą słyszeć o cłkowitym odstawieniu Azy. Narazie tek lawirujemy z tya dawką :neutral:
Aktualnie : Pentasa 1x2gr, Imuran obniżono do 50mg z uwagi na podwyższony poziom thioguaniny, Biopron 9 2x1, Omega-3, Calperos+Vit.D3
Czopki Salofalk, wlewy z Pentasy, wlewy z Corhydronu, Budenofalk Foam, Cyklosporyna -leki, które w ogóle nie pomogły :(
Włączono Infliksymab, który nie zaindukował remisji :(
Humira od września 2012r do maja 2013. REMISJA!
dodatkowo Astma Oskrzelowa (Alvesco, Zafiron, Ventolin)

stanley
Debiutant ✽
Posty: 35
Rejestracja: 18 lis 2010, 08:46
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: krakow

Re: Imuran

Post autor: stanley » 29 sie 2011, 09:35

obyty.z.cu pisze:Nie mam żadnych z tym problemów,więc chyba nie do konca jest tak,jak piszesz.
Właśnie tak jak napisałeś-Ty nie masz z tymi lekami problemów(zmiany skórne)co nie znaczy że inni ich nie mają!Jak mi się pojawią jakieś sińce,grudki,krwiaki to zapraszam do Krakowa,spoko dam Ci znać.Powtarzam jak pisałem przy Imuranie miałem te zmiany i podtrzymuje że jest to loteria bo jednego wysypie coś na skórze innemu wypadną włosy,a trzeci ma sińce...pozdrawiam
poprawiłam cytowanie
Ostatnio zmieniony 29 sie 2011, 09:59 przez stanley, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dariah4
Aktywny ✽✽✽
Posty: 634
Rejestracja: 27 gru 2010, 10:38
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Imuran

Post autor: dariah4 » 29 sie 2011, 09:51

anetau07 pisze:to moze lekarz powinien dopasowac ci inny immunosupresant jesli tak jest po imuranie?
Lekarz mówi, że mój organizm w ogóle nie nadaje się do leczenia immunosupresyjnego. A w ogóle jakie leki działają tak podobnie do Imuranu?
Leki: Asamax 500 4x2

" [...] twoje blizny są twoją siłą."
Paul Coelho

Awatar użytkownika
Gottii
Aktywny ✽✽✽
Posty: 971
Rejestracja: 14 kwie 2011, 13:11
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: Gottii » 29 sie 2011, 11:32

jako że ja biorę imuran już od pewnego czasu więc napisze swe spostrzeżenia:
- siniaków mniej niż przed braniem :)
- jakieś dziwne młodzieńcze krostki syfki itp.:)
- coraz częściej bolą kości stawy (aktualnie jakaś kontuzja z barkiem)
- koński apetyt :)
Traktuj chorobę jako przyjaciela, a będziecie mogli się nawzajem znieść.

Awatar użytkownika
dariah4
Aktywny ✽✽✽
Posty: 634
Rejestracja: 27 gru 2010, 10:38
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Imuran

Post autor: dariah4 » 29 sie 2011, 22:25

anetau07, dziękuje za link, poczytałam trochę, póki co jestem na sterydach (drugi raz w ciągu mojej choroby) i mam nadzieję, że tym razem po zmniejszaniu dawki nie będzie nawrotu bo za pierwszym razem było ze mną kiepsko, nigdy nie zapomnę tego okropnego zaostrzenia...
Leki: Asamax 500 4x2

" [...] twoje blizny są twoją siłą."
Paul Coelho

magdalena9
Debiutant ✽
Posty: 37
Rejestracja: 12 mar 2011, 13:53
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Imuran

Post autor: magdalena9 » 30 sie 2011, 15:56

Ja na Imuranie jestem ponad rok 3x50mg, i jedyne co zaobserwowalam to wypadanie włosów po ok pół roku zażywania leku. z głowy ubyło mi połowe tego co miałam.Do tego w obrębie głowy do dziś mi się robią zmiany na skórze. Stosowałam robioną w aptece wcierkę do włosów, bo chciałam chociaż spróbować się ratować, do tego jakieś capivity(tak, uwielbiam się "oszukiwać":P) no i zmiana farby do włosów na bezamoniakalną. Czy to coś dało? Hmm... no wcierka zatrzymywała te wypadanie, bo wtedy widzialam poprawę. A teraz myślę, że organizm się przyzwyczaił bo już tyle ich nie wypada i poodrastały nowe. Ciekawe co piszecie o tych siniakami, czesto zastanawialam sie skad mam tak posiniaczone nogi ale nie przyszlo mi na mysl ze to moze byc takze skutek uboczny

stanley
Debiutant ✽
Posty: 35
Rejestracja: 18 lis 2010, 08:46
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: krakow

Re: Imuran

Post autor: stanley » 06 wrz 2011, 09:31

Mam pytanie:czy kogoś kto zażywa Imuran bolało w klatce piersiowej?takie wewnętrzne kłucie,do tego bardzo słabo,brak powietrza jakby nie pełny oddech plus pulsowanie głowy.Dziwne to jest bo nagle te dolegliwości się zaczynają i po paru godzinach jak ręką odjął ustępują...takie dwa wcielenia człowieka w ciągu dnia czyli jest ok i nagle do bani,a potem znowu ok,trwa to u mnie już 3 dni.

magdalena9
Debiutant ✽
Posty: 37
Rejestracja: 12 mar 2011, 13:53
Choroba: CD
województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Imuran

Post autor: magdalena9 » 06 wrz 2011, 11:00

Też miałam bóle w klatce piersiowej ale okazało się, że ból promieniuje od jelit bo coś się działo... 3 dni później leżałam już na oddziale. Ale takie zwykłe pobolewania w klatce piersiowej miałam też- nerwobóle. i to nie było nic groźnego, ale z imuranem tego nie połączę bo to było przed wykryciem choroby.

stanley
Debiutant ✽
Posty: 35
Rejestracja: 18 lis 2010, 08:46
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: krakow

Re: Imuran

Post autor: stanley » 06 wrz 2011, 18:13

Ja dzisiaj byłem na klinice i zgłosiłem to pani dr.gastrologi,powiedziała że to jest raczej od Imuranu takie nagłe osłabienie z dusznościami czyli "upadek na twarz",więc trzeciej tabletki mi nie dołożyła bo jak dla mnie to 150mg.,zostałem przy 100mg.za dwa tygodnie badania.Mnie tak osobiście samo kłucie w klatce i jakiś ból nie przeszkadza,ale do tego ten brak powietrza i ból głowy mnie zaniepokoił,,,nic trzeba może przeczekać zły okres.

Awatar użytkownika
Gottii
Aktywny ✽✽✽
Posty: 971
Rejestracja: 14 kwie 2011, 13:11
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: Gottii » 07 wrz 2011, 08:39

stanley, a może jakiś kardiolog ?
Traktuj chorobę jako przyjaciela, a będziecie mogli się nawzajem znieść.

stanley
Debiutant ✽
Posty: 35
Rejestracja: 18 lis 2010, 08:46
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: krakow

Re: Imuran

Post autor: stanley » 07 wrz 2011, 10:01

chyba masz rację...trzeba się wybrać po raz pierwszy do kardiologa i przebadać serce

Awatar użytkownika
Gottii
Aktywny ✽✽✽
Posty: 971
Rejestracja: 14 kwie 2011, 13:11
Choroba: CU
województwo: pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Re: Imuran

Post autor: Gottii » 07 wrz 2011, 10:13

zrobią wyniki jakieś badania i ewentualnie wyklucza lub nie wyklucza jakieś choroby ale będzie jasność w temacie
Traktuj chorobę jako przyjaciela, a będziecie mogli się nawzajem znieść.

lorema

Re: Imuran

Post autor: lorema » 07 wrz 2011, 10:57

Mój syn też miał ból w klatce piersiowej, zdarzało się podwyższone tętno, które nie było spowodowane wysiłkiem, zrobił badania EKG i na całe szczęście wynik nie wskazywał na jakąś chorobę. To wszystko uspokoiło się. Syn teraz bierze 125mg Imuranu.

Awatar użytkownika
obyty.z.cu
Doradca CU
Posty: 7789
Rejestracja: 28 lis 2008, 13:48
Choroba: CU
województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: wielkopolska- Leszno

Re: Imuran

Post autor: obyty.z.cu » 07 wrz 2011, 10:59

stanley pisze:Mam pytanie:czy kogoś kto zażywa Imuran bolało w klatce piersiowej?takie wewnętrzne kłucie,do tego bardzo słabo,brak powietrza jakby nie pełny oddech plus pulsowanie głowy.Dziwne to jest bo nagle te dolegliwości się zaczynają i po paru godzinach jak ręką odjął ustępują
ja biorę AZA ponad 9 lat,ale jakos nie łączyłem takich objawów z nią.
W trakcie pobytów szpitalnych,od czasu do czasu pokazywały się niedobre wyniki ciśnienia,później częściej to sprawdzałem i trafiłem do kardiologa (no prawdę powiedziawszy do kardiolożki :wink: ).
Diagnoza: nadcisnienie samoistne,leczenie- tabletki Vivace ,teraz już ciągle i problemy znikły.
Innym tematem są nerwobóle ,także w klatce piersiowej,ale one mają troche inne objawy.
„Przytulanie jest zdrowe. Wspomaga system immunologiczny, utrzymuje człowieka w dobrym zdrowiu, leczy depresje, redukuje stres, przywołuje sen, odmładza, orzeźwia, nie ma przykrych skutków ubocznych, jest więc po prostu cudownym lekiem ..."Każda droga zaczyna się od pierwszego kroku" . https://senmaluszka.pl

stanley
Debiutant ✽
Posty: 35
Rejestracja: 18 lis 2010, 08:46
Choroba: CD
województwo: małopolskie
Lokalizacja: krakow

Re: Imuran

Post autor: stanley » 10 wrz 2011, 09:09

niestety,ale zostałem zmuszony odstawić Imuran bo funkcjonować nie mogłem,a te słabości,bóle kości,mięśni i klatki piersiowej się nasilały i trwały już ponad tydzień.Obecnie jest w porządku,trzeci dzień bez Imuranu i działam w pełni sił,mimo czynnych przetok i ropnia,które bolą bo muszą to jest ok,Po raz trzeci próbowałem wciągnąć Imuran do leczenia i niestety jestem uczulony w jakiś tam sposób,a bardzo żałuje bo pokładałem nadzieje w tym leku że mi te paskudne przetoki po zamyka,wszystkim co zażywają Imuran dużo zdrowia!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lek Azatiopryna”