Strona 13 z 26

Re: Imuran

: 16 lut 2011, 20:52
autor: Pieczona gruszka
Słuchaj, ja nie miałam takiej sytuacji, ale gdybym się w niej znalazła to bym zadzwoniła do gastrologa w godzinach jego pracy, powiedz jak sprawa wygląda. Jeżeli ma jakieś poczucie odpowiedzialności za pacjenta to na pewno coś Ci doradzi.

Re: Imuran

: 16 lut 2011, 21:00
autor: Mamcia
A na początku miałeś badania ci tydzień? Zadzwoń do gastro koniecznie. Pytanie ile ważysz? Czy bierzesz inne leki. Sam wynik jest kiepski, ale ważne jest też rozmaz (proporcje krwinek białych).

Re: Imuran

: 17 lut 2011, 13:57
autor: dziaba :)
mam 3 wyniki od czasu brania imuranu, waze 58kg i biore pentase 2-2-2. Dzieki bogu moja mama pracuje w szpitalu i wczoraj umowila mnie z lekarzem co robil ostatnio specjalizacje na gastrologa, bo w tym szpitalu nie ma oddzialu gastro. Powiedzial Mi ze nie zaciekawie jest i powiedzial zebym brala 2tabletki imuranu a nie trzy i zebym poszla do swojego gastro bo on nie moze podjac dezycji bo nie leczy mnie.

Re: Imuran

: 17 lut 2011, 15:41
autor: Mamcia
Dawka 3 tabletek przy tej wadze to maksymalna zalecana 2-2,5 mg na dobę, ale zalecane jest rozpoczynanie od mniejszych dawek (25-50 mg) i stopniowe jej zwiększanuie. Wg. monografii spadek poniżej 4 tys powinien być powodem zmniejszenia dawki, a poniżej 3 tys. odstawienia leku
Oznacza się także we krwi metabolity, bo są osoby, inaczej metabolizują AZA.

Re: Imuran

: 17 lut 2011, 16:26
autor: dziaba :)
Czyli mam konska dawke.. Dziekuje bardzo! Pozostało Mi poczekac do wizyty u gastro wtedy bede wedziala wiecej i napisze

Re: Imuran

: 17 lut 2011, 19:58
autor: Mamcia
To jest sytuacja, w której powinien zareagować na telefon. Po coś do cholery robi się badania, nie po to, aby leżały na półce. Spadek leukocytów poniżej pewnego poziomu, w tym granulocytów może być naprawdę groźny. Nie wiem jaki masz rozmaz, ale nie lekceważ tego.

Re: Imuran

: 21 lut 2011, 19:41
autor: blondit88
dziaba :) a ja radzę w takim razie iść jeszcze do innego lekarza , oprócz tego który Ci zalecił taką dawkę ! Ja miałam sytuacje ze dlugo bralam Encorton chyba 2X2 (ps juz nie pamietam) bo tak kazal lekarz , a calkiem przypadkiem znalazlam się potem u innego przez polecenie kuzynki i on sie chwycil za glowe jak to uslyszal i pytal co za palant mi tak kazal zazywac, nie chcę tu nikogo obrażać ale naprawdę lepiej iść do dwóch lekarzy nie ufać tylko jednemu , bo są tacy którzy chcą królika doświadczlnego z Ciebie robić na lekach :/ oni za to mają hajs :suchy:

Re: Imuran

: 22 lut 2011, 12:26
autor: dziaba :)
jestem po wizycie u gastro.. mam odstawić imuran i brac metypred 2-1-0.. ale dodam tez ze bylam odrazu na konsultacji na oddziale w szpitalu dotyczacej leczenia biologicznego, jutro ide ponownie z dokumentacja czy bede sie kwalifikowac..

Re: Imuran

: 22 lut 2011, 20:25
autor: blondit88
Leczenie biologiczne , właśnie czy ktoś z was brał juz udział w takim leczeniu ?? bo u mnie w Krk w Medicinie bedzie cos takiego wprowadzone , i jestem juz na liscie , jesli ktos cos o tym wie ,prose napiszcie .

Re: Imuran

: 24 lip 2011, 18:30
autor: dariah4
Mam pytanie o Imuran, Czytałam gdzieś, że ktoś musiał odstawić Imuran ze względu na występujące skutki uboczne, a potem znowu zaczął go brać i było wszystko w porządku. Czy możliwe jest żeby raz przy braniu Imuranu był spadek leukocytów, erytrocytów itd, a po jego odstawieniu i ponownej próbie brania go tych skutków ubocznych nie ma?

Re: Imuran

: 01 sie 2011, 14:46
autor: kasiaz
u mojego syna spadek leukocytów wystepowała co pewien czas w trakcie przyjjmowania Imuranu ( brał troche nietypową dawke 87,5 ) zas w przypadku próby zwiększenia dawki spadek leukocytów występował praktycznie natychmiast.


pozdr

Re: Imuran

: 27 sie 2011, 10:20
autor: stanley
Ja zacząłem brać imuran po raz trzeci od dwóch lat,w tamtym okresie miałem bóle w klatce piersiowej-kłucia zwłaszcza w nocy,potem sińce i krwiaki na skórze głównie rękach,a teraz biorę drugi tydzień i z tamtych skutków ubocznych nic się nie pojawiło...za trzy dni robię badania morf..itd.to się okaże jak ten lek toleruje.Według mnie jest to loteria z takimi lekami jak imuran,a ja się łudzę bo nie wiem czy imuran może mi pomóc zagoić trzy przetoki okołoodbytnicze bo życie codzienne z tymi przetokami i co jakiś czas nawracające ropnie to...nie chcę przeklinać,ale to na razie nie ma końca,chirurdzy też nie widzą metody jak to podleczyć!

Re: Imuran

: 28 sie 2011, 09:55
autor: stanley
ja równocześnie z Imuranem zażywałem Metypred 16mg.niby nie dużo ale wtedy wyskakiwały mi te siniaki i wcale nie musiałem się uderzyć,głównie na przedramionach i brzuchu,też takie plamy czerwone,lekarz mi wmawiał że się musiałem uderzyć a to nie prawda,dość długo bo około 2 tygodni one się wchłaniały.Moim skromnym zdaniem takie sytuacje skórne to wynik zażywania tych leków,ja obecnie zażywam Imuran 100mg. i Metypred 4mg. i odpukać zmian skórnych typu siniaki,krwiaki ,grudki nie mam,ale ja Imuran zażywam od 1,5 tygodnia więc to za krótko na ocenę,rok temu zażywałem pół roku i wtedy miałem te historie,wiem też że sam Metypred robi spustoszenie na skórze...wysypki ropne,trądzik po sterydowy,sucha skóra itp.,ja to przerabiam odkąd zacząłem brać Metypred i bez udziału Imuranu,natomiast siniaki doszły przy Imuranie,pozdrawiam

Re: Imuran

: 28 sie 2011, 16:51
autor: obyty.z.cu
stanley pisze:Moim skromnym zdaniem takie sytuacje skórne to wynik zażywania tych leków,ja obecnie zażywam Imuran 100mg. i Metypred 4mg.
stanley pisze:wiem też że sam Metypred robi spustoszenie na skórze..
stanley pisze:.,ja to przerabiam odkąd zacząłem brać Metypred i bez udziału Imuranu,natomiast siniaki doszły przy Imuranie,pozdrawiam
na Azie jestem od 2002 r,Metypred od lat 90 wg potrzeb (często).
Naprawdę nie mam żadnych problemów z siniakami,no chyba,że "z obijania się" :wink:
Nie mam żadnych z tym problemów,więc chyba nie do konca jest tak,jak piszesz.

Re: Imuran

: 28 sie 2011, 18:45
autor: dariah4
anetau07 pisze:tak, karola czesto ma zmniejszanie dawki ze wzgledu na skoki leukocytow, kiedy odbuduja sie i troche czasu minie to lekarz powraca do dawki(zminimalizowanej),jednak ostatnim razem zbyt szybko spadaly z powrotem i zostala na minimalnej dawce(nawet niepelnej minimalnej-ale lekarz nie godzi sie na calkowite zejscie z imuranu) na jakis czas.
Mi też właśnie leukocyty skakały, ale mój lekarz powiedział że ze względu na to nie nadaję się do leczenia Imuranem i nigdy już nie będę mogła go brać.