Strona 1 z 1

CU a sprawy sercowe. ;)

: 28 lis 2017, 14:51
autor: igork
Cześć,
mam pytanie do osób z CU. Zauważyliście może u siebie jakieś objawy ze strony układu krwionośnego, głównie chodzi o serce. Jakieś duszności, budzenie się w nocy z bezdechem, kłucia serca, zawroty głowy? Mam zdiagnozowane CU we wczesnej fazie i pojawiają się u mnie tego typu objawy właśnie. EKG zawsze mam w normie, udało mi się też zastopować krwawienia przy wypróżnianiu, morfologia w porządku a od pewnego czasu mam powyższe problemy i zastanawiam się czy to jakieś powikłania. Dzięki za odpowiedzi!

Re: CU a sprawy sercowe. ;)

: 28 lis 2017, 16:48
autor: Tubisia
Duszność to objaw astmy albo alergii na coś, kłucie serca to objaw nerwicy, a nie choroby serca. Zawroty głowy mogą być spowodowane różnymi rzeczami: od zwykłego złego samopoczucia, po reakcję na leki etc.

Re: CU a sprawy sercowe. ;)

: 28 lis 2017, 19:41
autor: obyty.z.cu
igork pisze:Zauważyliście może u siebie jakieś objawy ze strony układu krwionośnego, głównie chodzi o serce. Jakieś duszności, budzenie się w nocy z bezdechem, kłucia serca, zawroty głowy? Mam zdiagnozowane CU we wczesnej fazie i pojawiają się u mnie tego typu objawy właśnie.
czasami może to być objaw też np. anemii, czasem przez biegunki, złe wchłanianie,ograniczoną dietę,... występuje tez brak jakiś elektrolitów, potasu, sodu, magnezu..i własnie tak to tez może się oznaczać.

No i temat leków, nie wiem jakie bierzesz, ale tak możesz też reagować na niektóre, a i być może jakaś interakcja z innymi lekami.
Tu od razu uwaga. idąc do lekarza obojętnie jakiej specjalności, nawet np. do ortopedy, trzeba mówić że chorujesz na CU, bo i to ogranicza ilość i rodzaj możliwych leków, ale i czasami ukierunkowuje diagnozowanie.

No i naucz się dużo pić małymi łykami...to bardzo ważne ;)

Re: CU a sprawy sercowe. ;)

: 29 lis 2017, 00:57
autor: Noelia
igork pisze:Jakieś duszności, budzenie się w nocy z bezdechem, kłucia serca, zawroty głowy?
igork pisze:EKG zawsze mam w normie
Jakie leki przyjmujesz :?:
Mąż miał identyczne objawy podczas kroplówek z hydrokortyzonem.
EKG również miał w porządku (był wówczas w szpitalu i robili mu to badanie kilka razy).
Na szczęście wszystko wróciło do normy po stopniowym odstawieniu tego sterydu.

Zawroty głowy miał też podczas mega zaostrzenia - krwiste biegunki oraz uporczywe wymioty spowodowały znaczną anemię, niedobór potasu oraz hipoalbuminemię - i to były ponoć bezpośrednie przyczyny tych zawrotów.

Re: CU a sprawy sercowe. ;)

: 29 lis 2017, 10:25
autor: igork
Dzięki wszystkim za odpowiedź.
Noelia, biorę na razie Salofalk, ostatnie badania krwi oraz potasu i wapnia miałem w porządku ale może faktycznie zrobię je jeszcze raz bo było to przed dwoma miesiącami. ;)

Re: CU a sprawy sercowe. ;)

: 30 lis 2017, 14:19
autor: Noelia
igork pisze:Noelia, biorę na razie Salofalk
A może masz alergię na mesalazynę :?:
Może nadwrażliwość na ogólnie wszystkie salicylany?
Brałeś wcześniej np. aspirynę? Jak reagowałeś?
Kosmetyki z kwasem salicylowym itp.?
To dosyć częsty rodzaj alergii, a objawia się właśnie m.in. dusznościami.

Re: CU a sprawy sercowe. ;)

: 30 lis 2017, 22:27
autor: igork
Do tej pory nie brałem mesalazyny ale objawy pojawiały się już wcześniej, przed włączeniem tego leku więc wydaje mi się, że to nie to. Na aspirynę też nigdy nie miałem żadnego uczulenia. Pozostaje mi zapytać się lekarza prowadzącego co on o tym myśli i może zleci jakieś badania.